På djurparken

Här kommer bilder från vår dag på Beauval Zoo

image179
Giraffen på savannen

image180
Strutsen som följde oss runt, runt, runt!

image181
Killarna lekte en stund, leka lught finns inte i deras vokabulär :-D

image182
Apan...

image183
Apan...

image184
ApeBapBingbingbong!

image185
En fin blomma

image186
Fler fina blommor. Dessa kom i orange och rött också!

image187
Överexponerad Valter tittar på fågelshow!

image188
Hittat en blomma

image189
Söööööööööööööööööööt!! Ville ta med hem!

Det verkade som de allra flesta djur hade det rätt bra, hoppas jag har rätt för jag ogillar egenligen "djur-i-bur-ställen" och föredrar dem i sin naturliga miljö.

Detta zoo verkade dock arbeta rätt hårt med animal preservation osv så jag tror det var rätt seriöst och bra. Rent och fint var det i alla all och djuren var aktiva och såg friska ut!

Alla primater kunde välja på att vara ute i stora härliga anläggningar utan staket och tak (de var på små öar i parken) eller så kunde de vara inne i fräscha rum där det fanns stora lekställningar, plats för vila osv.

Vi såg nog egentligen bara ett djur som inte verkade må jättebra och det var en puma som vankade av och an och såg stressad ut.

Hur som helst var det ett fint zoo med vackra omgivningar och aktiva djur. Det fanns verkligen alla tänkbara djur och jag tyckte det var mycket roligare än tex Kolmården!

/mie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback