Viva La France

Nu är vi i Frankike, lämnar en kort bildrapport;

image164
Eskil på planet


image166
Valter slappar i vagnen utanför flygplatsen


image167
Katedral nummer ett för dagen. Jeanne D´Arc var här och bad den 8 maj 1429. Tror jag det var ;)


image168
Fantastiska glasmålningar och hela bygget är enormt. Enormt vackert också!


image169
Mer glas


image170
Tak och takfönster. Det är så mäktigt att man nästan bli religiös på kuppen (sa hon som inte ens är med i svenska kyrkan). Man fattar varför kyrkan har haf en sån enorm makt ver folket i alla fall!


image171


image172


image173


image174
Eskil utan för katedral nummer två; Cathedral St Etienne i Bourges.


image175
High five


image177
Mer glas igen


image178
Eskil i St Etienne.

Nu tar min internet tid slut men jag återkommer en annan dag m fler bilder.

Ha det så himla bra!

/mie - eder resande reporter i Frankernas Rike

Kommentarer
Postat av: Sara

Ah, underbart! Längtar redan till nästa rapport!
Här är tokvarmt och jag oooorkar inte packa något. Pust och blä från gnällfian

2007-06-11 @ 21:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback