Gott nytt år!

Kvällens meny:

Förrätt - Carpaccio på oxfilé. Ruccola, parmesan, macadamianötter och krutonger.

Huvudrätt - Smörstekt röding med pepparrotsspetsad mandelpotatispuré och forellrom. Salsa på tomat, gul kiwi och mango.

Efterrätt - Pannacotta med hjortron.

Småtugg - löjromssnittar, ägghalvor, räksnittar, ostron

Att dricka - lite öl, lite mousserande, lite vitt vin och lite Pommac! 

Junos nyårsmeny: Bröstmjölk.

;-)

Bilder på maten kommer imorrn eller så!

GOTT NYTT ÅR ALLESAMMANS!!

/mie

Kommentarer
Postat av: Karin med M och L

Hej och välkomna hem! Tog ni med er den maldiviska tomten för allmän beskådan?



Själv ska jag just ställa mig och laga västkustsallad samt jordgubbspannacotta med frukt och mörk choklad. Varmrätten och eventuella andra grejer blir en överraskning för den gör de vi ska fira med. Har just varit på en helvetes-shoppingtur och letat vaniljstång runt halva södertörn, för alla jävlar ska göra pannacotta på nyårsafton. Den här vaniljstångsjakten börjar bli en årlig tradition för min del. Speciellt kul var det den gången jag BARA skulle fixa desserten - crème brulée - och fanskapet skar sig (=omelett), så jag ägnade nyårskvällen åt misslyckad vaniljstångsshopping följt av paniksamtal till alla vänner och bekanta i grannskapet... Det blev gott till slut i alla fall.

Nä, dags att sätta fart! Ha en underbar kväll. Gott nytt år!

2008-12-31 @ 14:28:14
Postat av: Catten

Gott nytt år! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback