Lagen om alltings jävlighet

Förra veckan skulle jag på en provtagning på sjukhuset. Den blev inställd och jag en ny tid idag kl 11.00.

Nu inatt har Eskil stökat sen kl 5.30 och sen vid 6.30 kräktes han.

"Problemet" är att det med all säkerhet inte är magsjuka utan han kräks av "svält". Hans storebror var likadan, åt han inte ordentligt kräktes han.

Nu är det så att Eskil bestämt sig för att mat är tråkigt och han äter typ ingenting. Jag har slutat ha ambitioner i köket utan lagar det jag vet brukar gå ner men som igår åt han EN tortellini. På dagis åt han inte heller. Så att ha mår kasst nu, det förstår jag. Det GÅR dock inte att få i honom någon mat, jag har försökt med ALLT här på morgonen, vaniljyoghuten han tycker är efterrättsgodis, fil som han faktiskt brukar gilla, gröt som han vanligen äter, banan, Hipps sylt (ja vad fn, jag har testat allt) men ungen bara vägrar, han öppnar inte ens munnen.

Att muta/tvinga går inte, då skriker han som om någon stuckit kniven i honom. Så nu kräks han och mår skitdåligt. Jag är sur och irriterad för att han är nästan-tre och envisast i världen och vägrar äta fast jag vet att det skulle göra honom "frisk".

Dessutom blir provtagnings-helvetet inställt igen för jag har ingen som kan passa honom (kön av aspiranter är inte så lång i vanliga fall men just nu är den rent larvigt kort).

Och jo, B åkte ju till Köpenhamn igår och är borta hela veckan. Med lite tur ÄR det verkligen magsjuka, då lär jag ju "slippa" åka på min lyx-hotell-i-köpenhamn-helg också.

BLÄÄÄÄÄÄÄ, man kan ju bli bitter för mindre.

/mie

Kommentarer
Postat av: Maja

Men vilken liten envis unge du har. =) Mina barn är svåra på just frukost, de gillar lagad mat, men inte mackor/gröt/flingor/kräm/yoghurt osv.

Jag antar att du redan försökt allt under årens lopp och kan alla knep, men här kommer ändå tips på sånt som mina kan få i sig när inget annat funkar:

* Hela kokta ägg (gulan är inte så populär, men när de kommer på det har de redan tagit ett par tuggor).
* Klipta apelsinklyftor i djup tallrik att äta med gaffel.
* Kalla skivor falukorv.
* "Bananpengar" på ett gemensamt fat där alla barnen äter med varsin tandpetare.
* Riskakor (brukar inte vi ha hemma men dagmamman kör det)

Och om inget annat går ner - Oboy. Bara för att det är så kul att kladda själv. Inte direkt nyttigt, men då får de i alla fall i sig mjölken.

Hoppas Eskil redan mår mycket bättre och att du får en kanonhelg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback