Snart är det påsk!

Idag ska jag på akupunktur och därefter ska det påskhandlas. Halvsov till ett matlagningsprogram förra veckan och fick en del tips på god mat som ska inhandlas. Lamm, löjromscheescake, sparris med lax och parmesan och så ägg i lite olika former såklart. Blir nog gott tror jag!

Killarna ska få påskägg också, de fick en bok och en
tavla tidigare i veckan så jag tror presentnivån redan är nådd men lite choklad och kanske en liten marsipangris var kan de få. Det ska vara små ägg i alla fall och sedan ska dom gömmas på gården!

B är ledig fram till söndag då han sticker och är borta typ hela veckan, jag är så trött på hans schema att jag nästan kräks. På senaste tiden tror jag han varit hemma sammanlagt en vecka på 6-7 veckor - kuuuuul.

Det jag surar mest över just nu är dock en vägg och inbyggd säng vi tänkt oss i vårt sovrum. B vill inte göra det själv så vi tänkte anlita snickare. Fast nu tänker vi inte det längre eftersom snickaren ville ha ungefär 60.000 mer än vad vi ens kunde drömma om att det skulle kosta. Skit också, jag VILL ha sängen och väggen men jag vill inte ha ett 60.000 kr djupt hål i fickan...

Det jag inte sörjer över är att det lät som vår ute i morse. Pip-jävlarna skrek och nu skiner solen. Det kommer iofs lite snö men det känns ändå som vår ute, det känns så!! Imorgon är det väl dessutom vårdagjämningen? och nästa helg ställer vi om till sommartid :-D

/mie

Kommentarer
Postat av: Emma

Nu blir jag ju väldigt nyfiken på vad du ska göra med de ingredienserna?! Sparris med lax och parmesan låter ju kalasläckert t ex - har du recept eller blir det ad hoc?

Postat av: mie

Hejhej!

Lämnade receptet i din blogg också men här kommer det för dig och om nån annan kanske är intresserad:

Recept kommer här:

För 6 personer

Ingredienser

28 st späda gröna sparrisar (ca)
Salt och nymalen svartpeppar
Marinad:
0.5 dl balsamvinäger
1.5 dl riktigt god olivolja
Salt och nymalen svartpeppar
Till servering och garnering:
100 g parmesanost
8 st färskrökt lax (ca)
1 påse pinjenötter
Balsamicosirap

Gör så här

1. Ansa sparrisen och koka den i 2 minuter i buljong eller lättsaltat vatten.

2. Vispa ihop ingredienserna till marinaden och smaka av. Lägg ner den varma sparrisen i marinaden och vänd runt.

3. Rosta pinjenötterna i en torr inte alltför het panna.

4. Arrangera sparris och laxskivor på ett stort eller tio små fat.

5. Hyvla över parmesan, strö på pinjenötterna, salta och peppra.

6. Ringla till sist över lite balsamicosirap och servera med ett gott bröd.

Det var från TV4, nån Monica som lagade påskmat!

Smaklig spis!

/mie

2008-03-20 @ 16:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback