Oscars-natt

Jahapp så var det dags igen, Oscarsgala på TV hela natten lång.

Första gubben gick till George Clooney, bästa manliga biroll. Har inte sett filmen men...jag är inget fan av Clooney så jag hade nog hoppats på Gyllenhaal.

Jag är astrött så vi får se om jag ids sitta och kolla hela galan!

...

Bästa kvinnliga biroll till Rakel spektakel. Hon brukar vara helt ok, får ta och se filmen!

Kul med hiphop-kollektivet, de var helt klart roligast av de alternativ som gavs!

Besviken på att inte Joaquin fick en gubbe med sig hem :( Dessutom tycker jag Philip S H är blä big time. Undrar om Joaquin vill följa med mig hem..?!

Glad för att Reesan fick en i alla fall.

Men jag måste gå i terapi tror jag. Jag har tal-skräck och stänger av ljudet varje gång det är tal på gång!

Tsotsi - talet gillade jag i alla fall - ren och skär glädje och tacksamhet.

Manus till Crash. Säger mig inget eftersom jag inte sett filmen, jag får väl se den!

Glad att det där andra manuspriset som baseras på annan upplaga eller vad det nu heter gick till Brokeback, jag gillar Annie Proloux som skrivit novellen. Hon skrev även Sjöfartsnytt, en av mina absoluta favoritfilmer.

Överlag måste jag säga att galan är astråkig i år. Det brukar vara mer "hejsan" och skoj liksom...

Regi och film kvar. Trött är jag.

Så kommer det obligatoriska Tom Hanks besöket ;-)

Regi ... hejja Ang Lee *blundar*

JAAA!!!

Vad roligt!! Han har gjort flera riktigt bra filmer, bla en annan av mina favvosar; Ice Storm.

Klarade av att lyssna på hans tal också...hittills...ja jag klarade det! Undrar vad han sa på kinesiska.

JackePacke Nicholson börjar bli riktigt gammal, undrar om han har fel på ögonen eller om han bara gillar sitt coola solbrilleutseende!

Hejjar på Brokeback nu...bästa film.

....

Nääää :-(

Jaja jag får väl se den där kraschen, den är kanske bra!

Då är det väl dags att sova nu, bästa jag stänger av TV:n innan de börjar tala ;-)

över å uuuuuut

/mie

Hahahaha, de började spela musik över hennes tal, fler med tal-svårigheter ;-)

Kommentarer
Postat av: Catarina

Jag e trött o seg, men har jag börjat kolla kan jag inte sluta, det blir en helnattare för mig ;)

Postat av: Catarina

Jag tycker som du, samma lika. Ang Lee e mästerlig, o ice storm måste jag se om, var länge sedan. Fem kvartar i timmen lät bra, jag slapp både otäcka bebin och ludna huvuden :S

Jag sov tills jag skämdes istället, nu har jag vänt duktigt på dygnet, hejja

2006-03-06 @ 13:02:07
URL: http://monarda.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback