5 Filmer jag har sett

Nu tänkte jag att vi skulle leka lite. Jag börjar med att berätta lite om, och betygsätta, 5 filmer jag sett och sedan utmanar jag sex personer att göra detsamma. Var inte det en skitrolig lek ;)

Film nummer ETT:

22840-83

Flight 93.

Jag tror vi hyrde FEL film! Hahaha, insåg det just nu när jag hämtade ovanstående bild från IMDB.com

Det var i alla fall en rätt usel film om Flight 93, det fjärde planet den11 september, det plan som tvingades ner av passagerarna ombord och som missade sitt egentliga mål (kongressen eller Vita huset).

Det var lite småtaffligt skådespeleri och man fattade aldrig tycke för någon. Ingen spänning byggdes upp och det kändes aldrig så hemskt som det ju borde gjort!

Får ge den en svag 2a av 6 möjliga!

Filmen vi skulle hyrt egentligen heter "United 93" och ska ju vara så himla bra.


Film TVÅ:

22840-84

Capote.

15 minuter in i filmen var jag tvungen att lämna B ensam i soffan. Jag klarade bara inte av den där fruktansvärda, larviga, tillgjorda och vidrigt självcentrerade Capottan. Dessutom hade jag redan innan svårt för Philip Seymore Hoffman och det blev knappast bättre av att han spelade den där...TYPEN!

Såg sedan den sista halvtimmen och nu är jag en fullfjädrad Capote-hatare. USCH! Filmen i sig var nog bra egentligen. Välspelad och intressant men jag kan inte sätta betyg efter att ha sett så lite av den. Solly!


Film TRE:

22840-85

Ice age 2.

Tänk er en film med en mammut som tror hon är en Opossum. Det KAN inte vara annat är asroligt. Har hon dessutom två helt galna bröder (tänk: jackass) vid namn Eddie och Crasch är kissa-på-sig-skrattat med från början till slut!

Det handlar om "flocken" från första filmen som måste förflytta sej då isen smälter och de riskerar att drunkna. Äventyr och lite skoj på vägen, lite läskigt, lite spännande och en massa massa massa roligt!

Betyg: en klockren 6:a - det här är skitkul!


Film FYRA:

22840-86

V for Vendetta.

Intressant film om hur en snar framtid kan se ut med en galen Hitler-lik diktator, nej jag menar premiärminister, i spetsen! Hur folk lätt luras av en "frälsare" och måste skakas om ordentligt för att till slut vakna upp och reagera!

Underbara Natalie Portman i huvudrollen i den här lite mysko, men absolut bra rullen. Välspelat, intressant, otäckt och roligt!

Betyg: stark 4 av 6


Film FEM:

22840-87

The constant gardener.

Ralph Fiennes och Rachel Weisz i en otroligt intressant och gripande film om läkemedelsföretagens makt och om de brott de begår i fattiga länder.

Fiennes spelar en engelsk diplomat i Afrika och Weisz hans fru som blir mördad. Det tas först som ett vanligt mord men Fiennes misstänker, med rätta, att det är något skumt med hela historien.

Gripande, sorgligt, en gnutta roligt och bara jävligt bra spelat! Lite originellt upplagt och skitsnyggt filmat!

Betyg: nästan 6 av 6.


Sådär då, då var det er tur: Sara Wa, Binks, Catten, Sara Wi ,Annika och Åse


/mie

Kommentarer
Postat av: jess

Skitkul - jag som ser så många filmen - not *S* ska göra ett försök imorron!

Postat av: Åse

Jaha ja men då är det väl bara att anta utmaningen då... fast först senare ikväll tidigast... :-)

2006-11-12 @ 19:43:00
URL: http://didriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback