En utmaning

Jag blev utmanad av Binks; 5 påståenden - 4 är sanna - vilket är falskt?

1. Skyhöga kräkningar
Såhär i vinterkräktider är väl kräk rätt att prata om väl? Rätt så inne liksom ;-D.
Jag har kräkts på imponerande 5300 meters höjd. Det var inte mindre äckligt där men utsikten var bättre!
SANT! Mt Everest Basecamp i Nepal, maj 1999. Magsjuka är jävligt. Magsjuka all annatstans än hemma är överjävligt. Testa INTE att bli magsjuk på en jäkla glaciär 5300 meter upp, det är bara tråkigt och äckligt!

2. Uttråkad av Liza Minelli
17 år gammal på Café Opera och jag hamnade bredvid en liten liten dam med kort mörkt hår och stora biffiga vakter omkring sig. Vem trodde hon att hon var liksom. Hon satt mest och såg surmulen ut och ville inte alls prata så jag gick därifrån. Dagen efter såg jag i DN att Liza Minelli var i stan.
SANT! Jag garvar åt det än idag och hon var inte den enda "gamla tanten/farbrorn" jag dissat på caféet, jag hade rätt taskig koll på den generationens kändisar *s*

3. Jag å Stellan Skarsgård
9 år gammal var jag filmstjärna. Ja, nästan i alla fall! Jag stod i en kiosk-kö och tuggade Hubba Bubba och blåste i min "Peep-Bubbles" och jag syntes på bio-duken i säkert nån halv sekund :D. Jag fick träffa Stellan, Hasse å Tage, Lena Nyman och Allan Edwall!
SANT! Hela mitt fritids fick vara statister i filmen P&B. Jätteroligt och spännande var det fast en massa tråkig väntan också :-D

4. Inlåsta bilnycklar och vardagshjältar
En gång råkade vi (= mitt ex och jag) bilnycklarna i bilen. Vi hade bråttom iväg men stod strandade. Hjälpen kom från oanat håll, Rikard Olsson (Bingolotto) och hans dåvarande fru som kom förbi när vi försökte inbrotta vår egen bil hjälpte till att ragga fram telefonkatalog och nummer till låssmed (innan mobilernas och eniro 118 118´s fantastiska tid) och gav sig inte förrän vi hade fått hjälp. De till och med erbjöd oss skjuts dit vi skulle!
FALSKT! men ändå lite sant. Det var nämligen så att Rikards dåvarande fru och Rikard kom in på zooaffären där jag jobbade extra och behövde låna telefon osv för de hade låst in nycklarna i bilen. Jag luskade låssmedar osv tills de fått hjälp. Jag tror de var på väg till ett dop eller någonting men jag kan ha fel, det är ju ett antal år sen detta hände!

5. En riktig storbildsTV
1991 var det Sweden Hockey Games i Globen. En vän till en väns pappa satt i styrelsen på Globen och min vän fick biljetter till flera matcher. En gång satt vi på pressläktaren och en annan på VIP-läktaren. Eftersom vi var de enda på VIP-läktaren som hade gula och blå flaggor i ansiktet hamnade vi på både storbildsTV i Globens tak och sedan i TV-vinjetten till SweHockeyGames. Vi fick häcka i VIP-rummet och träffa ägaren till Canadas lag. Han var måttligt roade av vår närvaro ;-D
SANT! Canadickerna vann den där matchen med 6-5 men det var ändå den bästa och mest underhållande matchen under hela SHG. Jag var hes i säkert en vecka efteråt och minns att jag fortfarande väste på vår skolbal någon vecka senare!


Jahapp, det där ska väl inte vara så svårt?

Jag vill utmana en Wallskog, en Lydella och en Snigelina!

/mie

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag gissar på att Rikard Olsson är falsk. Men faan vad svårt det är att gissa!! :-O
Och hur ska jag nånsin kunna slå dina maffiga händelser??

Postat av: Junitjej

Vilken underbar blogg du har!! Gillar den verkligen!!

2007-01-12 @ 23:57:15
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vad svårt att gissa!! Men ska jag gissa, så får det bli på påstående nr 4. Har säkert fel.

2007-01-12 @ 23:58:53
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Minks

Vet inte varför men jag gissar på att nr 4 är fel!//M

2007-01-13 @ 17:49:26
URL: http://minks.wordpress.com
Postat av: Sarah

Ah det är ju skitsvårt. Ellebellebi... när jag gissar på att Liza Minelli är falsk. Även om nu Rickard Ohlsson historien verkar extrem. Men den är så välberättad så... Äsch det kan ju va vilken som, jag håller fast vid Liza på Cafe Opera.

2007-01-15 @ 12:52:58
URL: http://smatingsostorasaker.blogspot.com
Postat av: virgilio

Great site! Good luck to it's owner! http://www.bovso.org/virgilio

2007-02-23 @ 02:10:05
Postat av: cavalli

pagine piuttosto informative, piacevoli =) http://www.flryanair.org/cavalli

2007-02-24 @ 23:22:20
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback