Världens enklaste inskolning?

Vi skolar in Valter på hans nya dagis denna veckan. Eller. Valter skolar in sig själv kanske man ska säga!

Inskolningen började i tisdags. Klockan 9 klev vi in på dagis, jag och en mycket förväntansfull Valter. Han fann sig snabbt tillrätta och lekte både ensam och lite med de andra barnen.

Klockan 10.30 kände jag mig smått överflödig och kl 13 lämnade jag en superglad Valter ensam på dagis och tog en promenad ner till Matador där jag snackade lite strunt och så tog vi en kort prommis. Jag var tillbaka på dagis kl 14 och Valter sken som en sol - allt hade gått jättebra!

På kvällen pratade Valter mycket om dagis och vad han hade gjort och sa "imorgon kan du gå mamma, jag ska leka med mina kompisar" . Han slocknade redan kl 19 på kvällen och sov som en liten gris hela natten.

På onsdagen lämnade jag Valter kl 9 och hämtade honom kl 15. Noll problem, han var solskenet självt både när jag lämnade och när jag hämtade och han verkar trivas jättebra.

Samma sak idag. Jag lämnade Valter klockan 9 och efter en puss och en kram och ett "hejdåmammasessen" gick jag. Jag ska hämta honom klockan 15 och jag hoppas och tror att det gått lika bra idag!

Valter har längtat efter dagis och gruppen är ganska liten och lugn så jag tror det är mycket därför det går så bra. Det och att han faktiskt varit hos dagmamma och är lite van vid "lämna och hämta". 

Jag är övertygad om att det kommer komma bakslag men tänker njuta så länge det fungerar såhär bra!

22840-99


På måndag är det Eskils tur att börja på dagis. Den inskolningen kommer pappa B få ta hand om eftersom jag ska skola in mig själv på min nya skola. Jag sörjer lite över detta men det är som det är med den saken och jag är övertygad om att det kommer gå bra för pappa också! Det är mest mammahjärtat som brister när hon inte kan skola in sin lilla lilla liiillla bebis på dagis!

22840-98

Bilderna är från i somras. Den på Valter är tagen i avgångshallen på flygplatsen i Palma och den på Eskil utanför huset flygbolaget hyrde på Ibiza! Bilderna är sedan svartvitade av
Nina, tack för hjälpen! Jag har framkallat dessa bilder i A4-format och de blev sååå fina.

/mie

Kommentarer
Postat av: Anonym

va skönt att det går så bra med inskolningen! :D
Bilderna blev ju kalas! :)

Postat av: Nina & Co

ja alltså det var ju JAG som skrev det ovan, namnet ramlade bort!

2007-01-18 @ 12:05:44
Postat av: Erika

Men du! Det verkar ju helt underbart. Superglad för er skull. En fika kanske, när vi har frisknat på oss här..

2007-01-21 @ 09:44:31
URL: http://bloggen.valdar.se
Postat av: Catten

Superfina!

2007-01-22 @ 22:53:47
URL: http://cattens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback