Energitjuvar och och folk som ska specialbehandlas

En fördel med att bli äldre är att man orkar sålla bort energitjuvar ur sitt liv.

Folk som alltid ska särbehandlas och strykas medhårs för att inte sura ihop kan man numer med gott skamvete släppa som en het potatis och sedan låta bli att befatta sig med. Varför skulle de vara så himla speciella? Varför finns vissa som anser att de alltid förtjänar mer respekt än oss andra?

Förr kanske man kände mer skyldighet att vara trevlig mot precis alla (även de som aldrig bemödade sig med att vara trevliga tillbaka) eller att man skulle vara så himla hövlig och tillmötesgående.

Nu är det inte så längre och det är skönt - jag njuter av att bara kunna stänga av och släppa folk som faktiskt inte är speciellt trevliga.

Självklart kan även vänner vara respektlösa och "jobbiga" ibland om de mår dåligt men så är det - vänner få ta energi för vänner ger så mycket energi tillbaka.

Från det ena till det andra ska jag till posten och hämta ut 125 strutar
Åre choklad nu. Någon som blev lite sugen? ;-D

/mie

Lite senare:

Det var inte chokladen som kommit *enorm besvikelse* det var fler mailingbags. Jag fick fem gigantiska förpackningar för en vecka sedan och nu kom två till. Nåväl - de var ju efterlängtade de också. På sätt och vis ;-D

/mie - försmäktar UTAN choklad ikväll

Kommentarer
Postat av: Maria med pojkarna

Jag! Jag är avundsjuk! Inte bara på din Årechoklad, utan också på ditt superfina kök som håller på ta form! Så där enormt genomtänkt och visionär ska jag också bli. Sedan. ;)
Energitjuvar? Jag är dessvärre släkt med de allra värsta. När jag talat med dem (ibland) sjunker jag ner djuuupt, och riktigt så ska det väl ändå inte vara?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback