Traderaeländet - uppdatering:

Jag ringde ju Tradera igår och till slut kom jag fram.

De skulle skicka ett mail till köparen med lite allmänna regler och rekommendationer. Jag fick en kopia på detta mail;

"Hej Vi har blivit kontaktade av säljaren av de här annonserna och vi har dessvärre förstått att det har uppstått en oenighet er emellan. Enligt säljaren så har du upptäckt något fel med de sista varorna som du köpte.

Om så är fallet så kan man diskutera problemet med säljaren för att då eventuellt genomföra ett återköp. Kompensation är också ett alternativ. Om man påtalar felet för säljaren direkt och kanske visar vad det är som är tokigt så brukar det i nästan alla fall finnas en bra lösning så båda parter är nöjda.

Vid ett eventuellt återköp så returnerar man varorna varpå säljaren skickar tillbaka pengarna. Om man inte kan komma överens om det finns underlag för att göra ett återköp så kan man kontakta en oberoende fackman som kan göra en bedömning av varorna. Man kan då använda det som underlag för ett eventuellt återköp.

Enligt säljaren så har denne betalat tillbaka pengarna då denne tyckte att det var den bästa lösningen i det här fallet. Då kanske allt är ordnat trots allt? Om allt är löst så kan man efter överenskommelse återkalla eventuella negativa omdömen. Det kan man göra genom att antingen kontakta oss så tar vi bort dem härifrån. Alternativt så kan man använda sig av den automatiska funktionen via länken nedan.

http://www.tradera.com/login.asp?url=/trader/feedback_removal_init.asp?

Vi föreslår att du tar kontakt med säljaren på nytt för att se om ni kan få ett bra avslut på era affärer. Ett trevligt telefonsamtal och en öppen dialog brukar fungera bra.

Du hittar säljarens alla kontaktuppgifter inne på Din Sida - Dina bud och köp.

Vi hoppas att det ordnar sig med era affärer!

Med vänliga hälsningar X på Tradera.com

www.tradera.com"



Jag tyckte mailet var bra men lite mjäkigt formulerat och hittills har jag inte hört ett ord av köparen och omdömena sitter där de sitter :(

Jag låter det gå någon dag till innan jag kontaktar Tradera igen för att höra vad som händer när köparen bestämt sig för att vara en idiot fullt ut...

Varför är vissa så himla konstiga och elaka? Vad får de egentligen ut av det?

/mie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback