Dum & dummare

Skrev tentan i lördags. Ap-enkel var den men nog lyckades jag flunka ändå. Så gräsligt irriterande för jag visste redan när jag lämnade in den att svaret på fråga 3 var FEL. Jag visste även det rätta svaret men utan uträkning - ingen poäng och jag kunde inte "visa" hur jag löste talet.

Det visade sig att jag skrivit av formeln fel. 1%=1mg/100ml istället för 1%=1g/100ml. Hur retligt är inte det då? När man inte ens kan skriva av rätt från en bok. Så där står jag och lämnar in en tenta där jag vet att det ska vara 0.15 - inte 0.00015. Hur retligt var inte det på en skala.

Trippelsuck :(

Oh well. Tredje gången gillt...

/mie

Kommentarer
Postat av: Karin med M och L

Usch mitt huvud börjar falla i små bitar bara jag läser ditt inlägg. Matte kan vara så logiskt, men också så himla dretigt (nåt dialektalt jag nog snappat upp från R genom åren:-)) *ryyys*

Synd att du (nog?) missade. Påt igen ba!

2008-04-03 @ 15:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback