Sol och vår och en väldigt bra dag!

Dagen började redan kl 6.50 då min klocka ringde. Gick upp och gjorde gröt och välling och fick sedan väcka två trötta, trötta killar (som ändå somnade innan 19.30 igår). Killarna fick i sig sin frukost, borsta tänderna, klädde på sig och så hann vi med 7.45 bussen till dagis. Lämningen gick superbra för de var först på plats och favvisfröken K var där och tog emot. Killarna fick välja vad de skulle ta fram för leksaker (Brandstationen!) och hade nästan inte tid att säga hejdå till sin ömma moder ;-)

Så gick jag till bussen, åkte till skolan, köpte frukost och landade på vårt seminarie om mage/tarm-problem kl 8.30. Det gick superbra och var verkligen intressant och lärande!

Tog sedan en prommis till skanstull där jag POP-shoppade lite tröjor till killarna och en WS till mig själv. 4:an hem, dammsög, skurade och hamnade här framför datorn. Har skrivit ut dagens ordrar och ska väl ta tag i dem strax innan jag klämmer i mig lite lunch och sedan hämtar killarna på dagis vid 15.

Killarna är så himla trötta på kvällarna nu. De är ute precis hela dagarna, dagis brukar ta med sig lunchen och så går de ut i en park och stannar där hela dagen, kommer tillbaka till dagis vid 15-16-tiden!

Väl hemma äter vi middag vid 17.30-18 och så har de somnat redan 19.10-19.30 för att sedan sova som stockar fram tills jag väcker dem vid 8 på morgonen! Valter skulle säkert kunna sova en timme till men Eskil brukar nog vakna där av sig själv.

Ikväll ska vi kanske ut och titta på en eld, B är i Danmark och jag vet inte riktigt hur mycket bus det brukar vara i tanto på Valborg. Jag tänker att om vi går dit tidigt och kikar så hinner vi därifrån innan det blir för rörigt.

Imorgon och på fredag är de lediga från dagis och jag hoppas vädret fortsätter vara så fint så vi kan leka ute i parken. På fredag ska jag beställa Småfolk för i höst, ska bli spännande att se nya kollektionen :-D

Över och ut!

/mie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback