Lungemboli

Joråsatte...

Eländet slutade ju inte med det nedanstående utan accelererade en aning.

Jag har två proppar. En sug-propp som heter Juno och så en propp till. En propp i lungan.

Jag ligger på inlagd SÖS, på akutvårdsavdelningen. Tillbringade kvällen och natten på akuten dit jag skickats av min läkare på VC som efter en lungröntgn sett vätska och förändringar i min högra lunga Shocked . Kom in till akuten vid 17, prover togs och datortomografi gjordes. Datortomografin visade att jag har en propp i höger lunga och därför har jag fått små infarkter och vatten i lungan.

Läkaren på ronden idag berättar att det är ett livshotande tillstånd och jag kommer få gå på fragminsprutor och waran, gå på koller hos koagulationsmottagningen 1-2 ggr/v.

Nu är det väl inte livshotande längre, nu får jag behandling men hur länge har jag gått med detta? Hela graviditeten? 5 veckor nu efteråt? Bara senaste veckan? Tänk på alla dagar, nätter och veckor jag varit ensam med alla barnen, tänk om något hänt då. Eller om något hänt under förlossningen, tiden efter eller när jag varit ensam med Juno.

Livet är rätt skört, skörare än man vill veta tror jag. Nu hoppas jag bara på ett snabbt tillfrisknande och att jag slipper gå på medicin i resten av livet. Och att jag slutar fundera på var nästa propp ska sätta sig

/mie

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag ryser när jag läser ditt inlägg. Det är som du säger - livet är nog skörare än man vill veta.



Ta hand om dig, och jag hoppas på ett snabbt tillfrisknande!

Postat av: Helena-Pikaboo

Som om Du inte hade nog ändå? Skönt att Du mår bättre - hoppas tillfriskandet går snabbt och att eventuella funderingar och oro mattas med tiden!

2008-08-15 @ 14:17:37
Postat av: Virre

Usch, det lät inget vidare.

Skickar en cyberkram med önskan om ett snabbt tillfrisknande till dej.



/ Virre m Alva jul03 (och Hugo jun06)

2008-08-15 @ 17:10:36
URL: http://virrebabblare.blogspot.com
Postat av: Sandra

Herregud... varför ska den del drabbas av så mycket?? Det är orättvist!



Skönt att du är under vård och jag hoppas att det inte kommer tillbaka någon propp!



kramar om

2008-08-15 @ 18:49:29
URL: http://famastrom.blogspot.com
Postat av: jess

Men shit min vän - nu räcker det välle!!!!!! Massor med kramar trots att vi inte gillar sånt ler

2008-08-15 @ 21:42:01
URL: http://ettbraliv.wordpress.com/
Postat av: Åse

Näe, inte det oxå! Din stackare! Jag hoppas du tillfrisknar snabbt så du får komma hem till resten av familjen.

Krya på dig!



2008-08-16 @ 10:14:50
URL: http://didriksson.wordpress.com
Postat av: Maria

Men vad läser jag?! Jag blir helt mållös och ber dig bara krya på dig!

2008-08-17 @ 17:04:16
URL: http://vitez.blogg.se/
Postat av: Tekla76 från aff

kan bara säga, oj oj oj, vad otäckt. Hoppas på snabbt tillfrisknande och inga fler sjukdommar nu.

Kram från Tekla

2008-08-17 @ 21:17:10
Postat av: Catten

Men kära vän! Hoppas att Du kryar på Dig bums och slipper elände i fortsättningen. Allt gott som finns till Dig och familjen. ALLT!

2008-08-17 @ 23:10:52
URL: http://cattens.wordpress.com
Postat av: Karin med M och L

Men lilla gumman, vad fan är det här nu då? Måste du alltid bli dålig och ligga på sjukhus när du nyligen fått barn? Dumma dumma Murphy!

Tack och lov att det upptäcktes i tid i alla fall, så att inget allvarligt inträffade. Trist att gå på medicin, men bara du mår bättre av den så är det ju bra. Nästa propp skriver du - måste det bli en nästa? Med Waran etc så får man ju hoppas att det inte blir fler. Stackare. Så här ska du ju inte behöva ha det :´-(

Många kramar och hopp om ett snabbt tillfrisknande!

2008-08-18 @ 10:12:06
Postat av: Louise med Josefine från "juli-03"

Krya på dig Mie! Detta är ju inte klokt, att du dessutom drabbas av detta efter allt under gravditeten. Jag håller alla tummar att du blir firsk snart och slipper framtida medicin.



PS: Vi var på Grönan igår, och Josefine åkte Tivolitrucken (det där "biltåget") 5ggr eller så. Kom ihåg för några år sedan när vi mötte er där och Valter och hon åkte och åkte. Då satt hon där och trulade med napp i munnen, nu är hon så stor och åker Vilda musen. Hua, vad tiden går snabbt! DS.

Kram

Louise och Josefine

2008-08-20 @ 09:15:57
Postat av: Gullan

Men jösses vad orättvist, nu räcker det väl för eran del:(

Massa pepp o krya på sig o krama varandra!

/ Gullan m Madde

2008-08-24 @ 20:29:14
Postat av: Erika

Tänker på er. Massor. KRAM

2008-08-28 @ 21:40:53
URL: http://wynjacraft.blogspot.com
Postat av: Ann

Men jösses! Så där ska ni väl ändå inte ha det??? Skickar över små schamaner och allt annat läkande så att du blir varaktigt bättre. Nu får det vara nog!

2008-09-02 @ 20:33:49
URL: http://www.flickr.com/photos/anek70/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback