Men IGEN??

Kände mig ok torsdag kväll och mer eller mindre frisk på fredagen. Fredag kväll började jag må illa igen och sedan upprepade sig natten mellan onsdag och torsdag :( Fy tusan så dåligt jag mått denna svängen, har mått så illa att jag nästan gått åt.

Till slut gav jag upp och åkte vid 10.30 upp till SÖS där jag fick meducin mot illamåendet och dropp eftersom varje droppe jag svalde kom ut på ena eller andra sättet. Fick lämna lite prover och läkaren tyckte vi kunde utesluta maginfluensa utan det var mer troligt så att jag fått i mig något (igen - känner höstens campylobact-episod upprepas...). Tydligen var leverproverna inte helt ok så dessa ska tas om om 7-10 dgr, sedan togs lite andra prover, får se vad de visar.

Jag mådde bättre efter illamående-medicinen och droppet och fick mig även lite sömn när jag slapp må så fruktansvärt dåligt hela tiden. Efter ett tag bad jag om lite mat och piggade på mig när jag fick behålla både den och lite dryck så vid 20-tiden bad jag om att få åka hem. Nu mår jag ok, lite shaky och livrädd för att jag ska börja må illa igen. Ska faktiskt gå och sova nu - är helt slut i kroppen :-S

/mie

Kommentarer
Postat av: maria med pojkarna

Men SNÄLLA nån! Vad du råkar ut för! Låter helt fruktansvärt att vara magsjuk så pass att dropp blir nödvändigt. :( Ta det lugnt nu och krya på dig allt du bara kan!

Postat av: Karin med M och L

HU! Hade du ätit kyckling? Jag har några bekanta som också fått campylobacter och de var liksom "allergiska" mot kyckling i flera år efter det. Är det bra annars då?
Tack för kläderna! Underbara. Betalning på väg.

2008-05-04 @ 11:16:22
Postat av: mie

Nä ingen kyckling denna gången, nu var det en varmkorv. Det sjuka är att jag så gott som aldrig äter korv, det är inte "mat" men den var gratis och det var den eller en kanelbulle och då kändes korven faktiskt bättre. Trodde jag ja ;)

Killarna var klokare än jag, de tog varsin kanelbulle och de är friska och krya!

/mie

2008-05-04 @ 13:45:00
URL: http://mucklan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback