Men JÄVLA Murphy!

Tror ni inte jag åkte på stans jävla magsjuka igår kväll!? Var det bara för jag tyckte det var en sån "toppendag"?

Jag tog med mig pojkarna till sjöstan där de fiskade fiskdamm och så fikade vi lite. Tyvärr började det regna och blev riktigt kallt så vi höll oss mest inne i fika-stugan tills elden tändes strax efter kl 20. Vi tittade på den en stund innan vi gick tillbaka till tvärbanan och åkte hem igen.

Väl hemma var det direkt i säng som gällde, klockan var redan 21 och killarna var supertrötta! De somnade på två röda och jag landade i soffan. Och så började jag må pyton. La mig strax innan 22 och en liten stund därefter började det, förbannade magsjuka. Här har man klarat sig hela vintern och så ska man kräkas in sköna maj!?!

Hela natten har jag fått springa ända fram till 12-tiden idag. Killarna vaknade vid 9 och fick då frukost innan de placerades framför varsin TV (de fick titta på film men i varsitt rum så de skulle sitta still och vara tysta. Hemskt det låter men har man magsjuka så har man :-( )

Vid 14.45 kom N och passade killarna. De fick lunch o sedan gick de ut och lekte. Vid 18.30 handlade hon middag till dem och åkte därefter hem. Då hade jag fått i mig en fralla och lite Proviva samt fått sova ett par timmar så jag mådde faktiskt rätt hyfsat.

Nu ligger killarna sedan någon timme men de sover inte än, stackarna vilken skittråkig dag detta blev, vi som skulle haft skoj i parken idag när de var lediga :-(

Riktigt trist med magsjukan var att jag "var tvungen" att dricka cola igen. Jag som varit så himla duktig och slutat för nästan en månad sedan. Men, nu mår jag ju rätt bra igen och får se colan som "medicin", ingen mer nu utan bara Proviva och vatten!

Ska se om jag hittar något jag kan äta nu, är sugen och hungrig men kan inte komma på något alls jag vill äta.

Imorrn ska jag till Småfolk, det har gått 24h sen sista kräkset då och jag är säker på att detta inte var vinterkräksjukan utan antingen vanlig magsjuka eller kanske till och med något jag åt igår så smittar gör jag förhoppningsvis inte. Det var iaf ok med dem att jag kom och jag får väl hålla mig lite i bakgrunden och sprita händerna lite då och då ;-)

/mie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback