Hemnet, en ständig källa till skratt!!

Jag erkänner, jag är en Hemnet-knarkare av sällan skådat mått. Jag ääälskar att surfa runt där, kika in i 9-rummare med fjorton balkonger och egen innergård och möblera dem i tanken; "Valters rum, Eskils rum, lager och kontor...". Sedan är det alla dessa underbart sönderstajlade lägenheter, de gapskrattsframkallande lägenheterna!

Som bilderna på en vindsvåning, en 3:a på Södermalm, med inte mindre än 2 flaskor Champagne stående på köksbänken. "Jodå, vi har ALLTID Champagne stående på köksbänken. 2 flaskor i taget. Vadå? Har inte alla det?" Och varför är det närbilder på en ljusstake och en blomvas på prospektet till 5:an i H-by Sjöstad? Gör det lägenheten till en större, trevligare eller mer intressant lägenhet? Bästa exemplet är dock närbilden på fronten av en Scooter på prospektet till 2,5:an i Sofo. Hallåååååå!!? Vad har scootern med lägenheten att göra?!

Sen är det kul att garva åt all uppenbar homestajling, speciellt den som folk uppenbart gjort själva efter att ha sett ett par avsnitt av "Design Simon & Thomas".

Homestajing är helt ute nu, snacka om snabbt övergående trend och jisses, hur ska det gå för alla homestajlingfirmor nu?!?

Oh well, nu ska jag fortsätta med min dagliga Hemnet-sil ;-)

/mie


Kommentarer
Postat av: Åse

Eller som 4:an i H-by Sjöstad som lockar köpare med att få Citroën C4 på köpet...

http://hemnet.se/beskrivning/hemnet/315397

2008-11-10 @ 21:09:59
URL: http://didriksson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback