Ecco! Hallelulja!

Från att ha gett mig foträta vibbar och präktiga skor har Ecco nu en given plats himlen för torra fötter! Veckan som gått har killarna kommit hem plaskblöta varje dag. Inte lite fuktiga utan jag menar plaskblöta, vrida ur blöta, jag är en vattenpöl blöta.

Att overallerna, tjockbyxorna och jackorna hållit tätt har jag vant mig vid, Molo gör tokigt bra kläder, men att fötterna trots dessa 200-meter-frisim-i-närmaste-vattenpöl-härjningar är torra är ett mirakel! 

Båda killarna har Ecco-skor. Bådas är från förra vintern (och passar än, otroligt nog) och bådas köptes på REA och nu när jag hämtade dem senast droppade det vatten om Valters skor. Jag tänkte att det är ok, vi bor så nära dagis att Valter väl får gå blöt hem, sätter ner handen i skon och den är...torr?!

Tidigare år har vi haft Primigi som också är otroligt bra skor men de är rätt dyra och nu när det ska köpas 3 par varma vinterskor nästa vinter känns det lite mastigt med 600-700kr per par. Eccos kostar iofs nästan lika mycket men de kan man iaf hitta på rea lite då och då.

När vi köpte Eccosarna kollat vi även på Vikingkängor och vilken tur att vi inte köpte dom!! Det verkar bara vara problem med dom, de luktar illa, håller inte fötterna torra och så vidare. Som tur är har folk fått reklamera men ändå, då är det ju bara en massa ap-dyra skor kvar om man ens hittar ett par i rätt storlek!

Nu lunch.

/m



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback