Tingeling, del 2 och hantverkar-jvlar

Ok. Jag får frågor så jag får utveckla mig. Jag var bara så stum av "vadfanärdethärförjävlaskit" att jag såg ut som en fågelholk och tappade ord.

B och pojkarna köpte film igår. Eskil valde Wall-E och Valter ville absolut ha "Tingeling". B som inte riktigt hade koll på vad det var tyckte det var helt ok och köpte den. Idag har Valter sett den och det var bland det värsta skräp jag sett, VARFÖR är film riktad till (mestadels) småflickor så genomdålig? Alla små älv-flickor pratar med väna, fnittriga röster, alla är smala och superdocksöta och det är pluttigt och glittrigt och sjukt jävla patetiskt.

Sorry men jag fattar inte grejen med sånt skräp.

Det är nästan lika illa som Dora och Little Einsteins och annat Disney-junk. Jag antar att man antingen är Disney eller så är man det inte.

Jag är det definitivt INTE INTE INTE och står inte ut med sånt fördummande tjafs. 

Så. Nu färdigförfasad.

Över till något annat; sushi!

Det blir sushi till middag ikväll! Jag och den minsta typen här hemma, Juno, ska hämta sushi och äta lax-tartar medan B, Vallen & Eller postar en obscen mängd brev. Roppongis lax-tartar är to die for - wunderbaum helt enkelt!


Oooo..måste ju berätta en annan sak som hänt.

Vi har ju haft stambyte här hemma, nån som missat det?! ;) Ja i alla fall så hann de inte klart innan vi åkte och under tiden vi var på Maldiverna skulle de byta tillbaka alla lås igen (vi fick låskolvar av byggarna så vi slapp lämna ut våra egna nycklar). När vi kom hem hade inga lås bytts utan "bygg-kolven" satt fortfarande kvar. 

Mitt emot vår lägenhet finns en liten skrubb. Där har det en gång varit en toa, nu går det bara rör där och dessa byttes ju också under stambytet. När vi kom hem hängde två nyckelknippor i denna OLÅSTA skrubb. På den ena hängde det bla nycklar till källaren/tvättstugan OCH nyckel till vår lägenhet!!! Hur i helvete resonerar de egentligen? Vi är på semester i två veckor och de lämnar nyckeln till vår lägenhet mindre än 3 meter därifrån. "Här, varsågoda, ta för er bara"

Ringa Aftonbladet någon?

/mie

Kommentarer
Postat av: Karin m M och L

OK, jag är med. Och jag är med. Kram

2009-01-18 @ 22:49:39
Postat av: Sarah

Varken Little Einsteins eller Dora tycker jag är fördummande junk. Little Einsteins finns ju forskning bakom och båda programmen går ju ut på att lära ut i en rolig form, ihop med klassisk musik.

Vad tyckte Valter själv om Tingeling? Ingrid tycker om Tingeling och prinsessfilmer, men gillar även Lotta på bråkmakargatan och alla Astrid Lingrens filmer lika mycket och jag tror inte barn tänker "oj vad smala och supersöta de är" på samma sätt som en vuxen kan tänka...

Postat av: Annci

Har inte sett Tingeling, undviker gärna de "rosa" filmerna typ Barbie och sånt, om det går.

Little Einsteins är väl sådär, Elvira tittar ibland när vi är hos mormor & morfar.

Vi har inga sådana där kanaler som sänder såna filmer, endast grundutbudet.



Åh Roppongi, en favorit. Elvira brukar fråga efter sushi, tror inte hon har ätit det sedan vi flyttade från stan. Vi har tyvärr ingen sushi i närheten. Jag får mitt sushi behov tillfredsställt på lunchen, har ett bra ställe i närheten av jobbet.



Hantverkare verkar vara lite svåra att förstå sig på ibland.

2009-01-20 @ 15:48:33
URL: http://dykis.blogg.se/
Postat av: Maja

Åh! räcker upp handen Jag avskydde också Tingeling. Vi, eh... lånade... som tur var bara filmen av Pirate Bay.

2009-01-20 @ 19:29:36
URL: http://majablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback